Jurnal de călătorie

Marți, 27 iunie. De când eram în liceu am visat la programul work and travel și azi visul mi s-a îndeplinit. Am aterizat la Chicago la 8:20 iar verificatul actelor a durat cam o oră. Față de Varșovia, unde făcusem escala, totul a fost mirific, oamenii foarte simpatici și politicoși iar ofițerul de la vize m-a întrebat unde am învățat așa bine engleza. Mie nu mi-au verificat bagajele și mi-au prins bine biscuiții pe care i-am avut. La ieșirea din aeroport erau foarte mulți americani cu baloane și cadouri care își așteptau rudele, parcă era sărbătoare iar eu îmi imaginam că se bucură de sosirea mea. Am luat un taxi până în Gurnee Mills la un hotel la care ne-am hotărât pe loc. Cazarea în campus începe doar de mâine așa că am cheltuit deja 70 de dolari dar sper să câștig bine la Six Flags și să-i recuperez repede. Toate casele de aici din Gurnee  au  gazoane perfecte, căsuțe poștale în fața curții, nu au garduri iar oamenii parcă nu există. Și eu, și Betty am rămas foarte mirate să vedem că doar noi două suntem pe jos, restul sunt toți în mașini. Americanii se șochează când le spunem că nu avem mașină. Toți au mașini imense, de fapt aici totul e imens. Drumurile sunt extrem de largi, casele depărtate unele de altele, porțiile de mâncare uriașe, rafturile din magazine, imense. Magazinul de cartier unde am intrat are atâtea sortimente de marfă cam cât întreg Carrefour-ul și prețuri atât de mici… Rafturi întregi de cosmetice cu un dolar, în cantități industriale 🙂 Am trecut și pe lângă un „high-school” care arăta exact ca în filme, cu o parcare imensă și teren de fotbal american. Așa de tare mă bucur că am venit, e așa de diferit de tot ce am văzut prin Europa.

Miercuri, 28 iunie. Azi am fost să-mi fac formalitățile de angajare și să-mi depun formularele pentru social security card. După ce o să primesc cardul voi putea aplica pentru un al doilea job. Ni s-a spus că vom începe lucrul de mâine și apoi ne-au invitat în parc să ne distrăm sau să facem ce vrem noi până la ora 5 când vine autobuzul care ne duce în campus. Parcul depășește orice imaginație, m-am dat într-un rollercoaster care mi-a ridicat adrenalina la nivel maxim și a fost foarte amuzant. Cei care vom lucra aici, la Six Flags, avem acces gratuit la toate atracțiile așa că voi profita din plin.

six flags

VacanteSpeciale.ro1_

pluto

Joi, 29 iunie. Ne-am cazat în, sfârșit. Mă simt pe altă planetă, duplexurile în care stăm sunt la ani lumină de căminele din Grozăvești. Doza de încântare nu mă părăsește nicio clipă.

aleea

Azi a fost prima zi de muncă și nu a fost greu deloc. Lucrez la o terasă din  parcul de distracții și tot ce trebuie să fac este să duc comenzile de pizza și să torn suc în pahare. La 21 de ani sunt cea mai în vârstă  iar șeful meu direct este un tip negru de 17 ani. Mi se pare ciudat să-i cer lui voie să mă duc la baie dar mă gândesc că o fi având el ceva merite daca l-au pus supraveghetor. M-am împrietenit cu două rusoaice de la restaurant și cu un tip columbian cu care am venit pe autobuz și care m-a întrebat dacă studiez limbi străine. E așa de fain să cunoști tot felul de oameni și culturi. Tuturor le pun întrebări despre țara lor și deja am învățat mai multă geografie decât în toți anii de școală.

Duminică, 2 iulie. Sunt mai mult decât impresionată de Chicago, este mai spectaculos decât în filme. M-am plimbat cu Betty și cu unul din sârbii din campus pe străzi și la un moment dat am intrat într-un magazin unde la recepție era un punct de informare turistică cu ghiduri și hărți, toate gratis. Așa m-am bucurat. Am luat un ghid din ăla mai grosuț care se numește ”Tot ce poți face vara asta în Chicago”. Cred că o să merg în fiecare weekend pentru că sunt atâtea muzee, evenimente și chestii de făcut că mi-e greu să mă hotărăsc. Am găsit o ofertă specială cu intrări la toate muzeele importante cu 40 de dolari și mi-am luat-o, altfel doar la muzeul de istorie costa 20 de dolari. Abia aștept să merg. La Muzeul de Știință sunt un fel de mașinării făcute după schițele lui Leonardo da Vinci iar la Muzeul de Științe naturale este un T Rex în mărime naturală. Este și un Millenium Park unde sunt niște ”monumente” foarte moderne și interesante, de exemplu un fel de bulă de mercur dar foarte mare, cam cât un bloc cu patru etaje… sau mai mare, nu știu că n-am văzut-o numai în poze. Oricum, sunt foarte, foarte multe de făcut.

pe rau

Sâmbătă, 7 iulie. Ieri am avut o senzație minunată când am primit primul cec de 245 $.  Vreau să-mi strâng niște bani pentru câteva excursii pe care să le fac prin Europa anul viitor. Am văzut multe circuite turistice care mă tentează și deja visez cu ochii deschiși. De când sunt în America apetitul pentru călătorii mi-a crescut brusc. E minunat să vezi cum arată viața pe alte continente. Dar până una-alta am fost din nou la Chicago cu cei doi polonezi simpatici care stau în clădire cu noi. Au închiriat o mașină și ne-au luat și pe mine și pe Betty. Foarte interesant, în America nu există regula priorității de dreapta ci a primului sosit în intersecție. Pe autostradă nu e ca la noi, să mergi pe dreapta și să depășești când e cazul. Se merge în paralel minute bune și nimeni nu se stresează să depășească iar autostrăzile au intersecții din loc în loc, nu e ca în Europa unde mergi ore întregi fără să oprești.
190388078_221d018d89_b
        Seara am fost la un concert gratuit în aer liber și ne-am distrat minunat…
concert
        Fragmente din #jurnaldecalatorie scris de Cristina în vacanța cu work and travel pe tărâmul american.
vacantespeciale-300x110
       Articol pentru SuperBlog 2015.