Prețuri în Thassos

Cred cu tărie că dacă îți dorești cu adevărat să călătorești și să vezi lumea o poți face și cu bani puțini. Condițiile modeste de cazare sau faptul că mănânci  din traistă nu te împiedică absolut deloc să te bucuri de frumusețea peisajelor, să cunoști oameni cu obiceiuri diferite, să îți deschizi orizonturile și să percepi lumea altfel decât în fața televizorului. Despre prețurile din Grecia, mai exact despre ce am găsit în Corfu anul trecut am scris aici. În Thassos am fost anul acesta pentru a doua oară și am rămas la concluzia că această destinație este ceva mai ieftină decât Corfu.

Nu am avut inclusă nicio masă și, mergând cu mașina, ne-a fost ușor să aducem de acasă mâncare și băuturi. Am crezut că plecăm la capătul pământului altfel nu îmi explic de ce am cărat după noi atâta apă și bere de parcă venea sfârșitul lumii 🙂 O mare parte a proviziilor le-am adus înapoi. De acolo am cumpărat doar pâine și fructe. Magazinul alimentar de unde făceam cumpărăturile era la 5 minute de mers pe jos. O franzelă proaspătă (cam de 800 de grame) costa 1 euro și era foarte bună. Prețurile la fructe vi le arăt mai jos:

Lebenița era 0.40 euro. Mai cumpăram fructe direct din camionetele care umblau printre vile cu niște porta-voce la care strigau ceva în grecește (în prima zi am crezut că anunță vreun spectacol dar de fapt ne anunțau că au fructe de vânzare). Pe insulă nu există supermarketuri gen Lidl sau Penny ci doar magazine mici unde prețurile sunt cam de 1.5 – 1.8 ori mai mari. De exemplu o bere Mythos la doză de 500 ml costă 1.30 euro iar la 330 de ml 0.80 euro. O cola la 500 de ml e 0.90 euro.Dar dacă veniți de acasă cu mașina puteți să vă aduceți absolut tot ce aveți nevoie, așa cum am făcut noi.

IMAG1980

O dată pe zi, uneori la prânz, alteori seara, am mâncat la restaurant. Mie îmi plac foarte mult sardinele fripte și crocante și aproape peste tot unde am fost costau 6.50 euro. Uneori erau trecute la aperitive calde, alteori la feluri principale. O bere la restaurant costă între 2.50 și 3.50 euro.

La cele mai multe terase meniul este tradus în românește.

Somon cu cartofi și roșii – 10 euro
IMAG2017_BURST002_COVER
Mix de fructe de mare – 10 euro

În afară de terase, există multe fastfood-uri unde se poate mânca excelent. Un gyros costă 2.50-3 euro și poți alege între carne de pui sau porc. Cum pasăre ca porcu nu-i, vă recomand să alegeți varianta cu porc, carnea nefiind deloc grasă. Nu am înțeles niciodată (chestia asta există și la noi în mall-uri) de ce gyrosul-sandwich are un preț iar dacă ți-l dă răsfirat pe farfurie costă dublu. Eu am ales întotdeauna varianta rulată că doar, dacă vroiam, puteam să mi-l desfac pe gratis singură.

gyros ioana spune

La plaja de lângă noi șezlongul costa 2 euro pe zi. Dacă nu vroiai, nu te obliga nimeni să iei șezlong, puteai foarte bine să stai pe cearceaf (multă lume stătea) mai ales că nisipul era extrem de fin și moale.

Renumita plaja Golden Beach

Știu că majoritatea preferă să stea pe șezlong dar mie îmi place tare mult să mă conectez cu tot corpul cu marea și nisipul, să simt prin toți porii aerul sărat și umed, e o legătură pe care nu reușesc să o creez atunci când la un metru de mine există alte persoane. Îmi plac locurile sălbatice și retrase și se pare că Silvia îmi calcă pe urme 🙂

177db551e1f22c1ba39e0e9d511dd91f35474504cb82acda85b92bd136c1579b

În alte părți însă șezlongurile erau așa-zis gratuite cu condiția să cumperi o băutură de la terasa din dreptul acestora. O bere, un suc, o cafea… 2-3 euro.

Iar La Scala, o plajă amenajată foarte fancy cu o apă mai mult decât perfectă, șezlongurile erau de asemenea gratuite cu condiția să cumperi băuturi de la locul faptei.

Plaja La Scala

Anul acesta nu am închiriat mașină, evident, însă Vlad a închiriat un scuter cu 15 euro pe zi. Cu 4 euro a făcut plinul și a umblat cât a vrut prin toată insula.

Pe plajă umblau vânzători ambulanți cu diverse chestii. Nu erau totuși în număr mare cât să deranjeze, dar mai vedeai câte unul din când în când. Era unul cu gogoașe foarte apetisante dar cei 3 euro cât cerea pe una mi s-a părut un preț exagerat mai ales că tot 3 euro costa și o brățară rasta din ață colorată pe care ți-o împletea direct pe mână un negru care vorbea stricat românește. Și mai erau două chinezoaice care făceau masaj cu 20 de euro/ședință.

Am făcut și cumpărături: o pereche de cercei de argint care a costat 14 euro și o pușculiță foarte drăguță în care am început deja să strâng bani pentru vacanța de vara viitoare 🙂 Pușculița a costat 2 euro și m-am îndrăgostit de ea la prima vedere.

IMAG2193

Ce am mai văzut de vânzare la tarabe și m-a tentat foarte tare au fost un fel de ghirlande, de fapt bucăți de sfoară pe care erau agățate mai multe talăngi  care scoteau acel sunet specific rustic atunci când le atingeai. Aveai impresia că ești pe câmp în mijlocul turmei de capre. Grecii nu cresc vite pentru că nu au destulă iarbă pentru ele, în schimb capre vezi la tot pasul. Cu greu m-am abținut să nu-mi iau una de mărime medie care costa 10 euro dar m-a oprit rațiunea, pur și simplu nu aș fi avut unde să o agăț. Însă acolo mi-a rămas gândul… ce nostalgii mi-ar fi zgândărit clinchetul lor în iarna ce va să vină…

Cam așa stau lucrurile cu prețurile în Thassos, dacă vă interesează altceva anume, vă rog nu vă sfiiți să întrebați.

17 thoughts on “Prețuri în Thassos

1. Parcă văd că, la anul cel puțin jumătate dintre cei care te urmaresc își vor petece vacanța ”pe urmele tale”. Eu una deja simt mirosul mării…. Mulțumim pentru informații. 🙂

2. Suuuuperinformatii!! La anul, daca nu raman insarcinata, plecam si noi in Thassos in iunie cred. Probabil ca vom merge tot in Potos. Asa ca mi-am facut ideea de preturi. Stii ce mise pare insa? Din ce povestesti tu, preturile sunt neschimbate fata de acum 8-9 ani, cand am fost eu prima oara acolo. Ceea ce este remarcabil.

3. Multumesc foarte mult pentru informatii. Cunosc Grecia dar nu Thassos; anul acesta plec prima data, singura cu doi copiii. Intotdeauna verific unde ma duc cat pot de bine. Pozele cu preturile de la taverna au fost super concludente.

4. Buna ziua,

Peste 3 zile lecții in Thassos, nu am mai fost ( in rest am vizitat jumătate din Grecia 🙂 ), cat costa beta în magazine? Mi se pare aiurea sa o car din țară.

5. Povestești foarte frumos. Aceste informații sunt de folos, merg acolo intr-o luna! Mulțumim!

6. Interesante si folositoare informatiile! Voi merge si eu in Limenas anul acesta, dupa 3 veri de Halkidiki, iar traseul va fi dupa descrierea ta, cel fara serpentine . Multumesc!

7. Acum sunt în Thassos. Pot sa confirm ca sunt aceleași preturi, cu excepția ferryboat.ului care este 22 euro mașina și 4 euro/ pers.