Adică, pe româneşte, YouTube-ul m-a făcut să cumpăr.
Probabil sunt printre puținii oameni pe care publicitatea nu îi enervează ba chiar mă uit cu plăcere la clipurile care apar zi de zi ca ciupercile după ploaie și admir ideile creative care te duc cu imaginația acolo unde nu te-ai fi gândit. Recunosc că reclamele mă influențează în decizia de a cumpăra dar nu într-atât de mult încât să nu-mi mai folosesc capacitatea de judecată și să mă arunc cu capul în gard doar pentru că nu știu ce actor a spus că anumite suplimente alimentare te fac mai sănătos sau că nu știu ce cremă de față îți vor face ridurile să dispară. Despre detergenți nu mai spun nimic pentru că știu din start că toți fac petele să dispară și că păstrează culorile nealterate.
Mai nou, sau poate nu chiar atât de ”nou”, când vine vorba de un produs pe care aș vrea să-l cumpăr caut recenzii pe internet. Părerile sincere ale oamenilor care l-au cumpărat și care au apucat să-l folosească contează de o mie de ori mai mult decât toate avantajele prezentate în poleială aurită de către producător. Știu însă că și acestea pot fi manipulate și cunosc practicile prin care unii comercianți inventează review-uri pozitive doar de dragul vânzărilor. Cu toții știm că nu există nimic pe lumea asta care să fie pe placul tuturor pentru că din fericire suntem foarte diferiți.
Mi s-a întâmplat însă, și nu doar o dată, să mă trezesc în mijlocul unor recenzii de produse despre care nu doar că nu intenționam să cumpăr, dar nici măcar nu auzisem de ele. Și cel mai des asta se petrece pe YouTube, locul unde pierd cel mai mult timp de când am renunțat aproape total la televizor. Pe YouTube am descoperit tot felul de chestii și youtuberițele de acolo m-au făcut să le cumpăr… dar nu știu de ce vorbesc la trecut pentru că de fapt acest lucru continuă să se întâmple 🙂
Primul și primul lucru pe care YouTube-ul m-a făcut să-l cumpăr au fost niște pensule de machiaj, mai exact cele de la Real Techniques iar asta se întâmpla în urmă cu vreo 4-5 ani. Până atunci îmi întindeam fondul de ten cu degetele, fardul de obraz la fel iar cel de pleoape cu bețișoarele alea de plastic cu burețel la capăt. Consideram că pensulele de machiaj sunt un moft și că sunt destinate doar profesioniștilor în domeniu. YouTube-ul însă vuia, toate fetele erau înnebunite după Real Techniques, nimeni nu mai putea trăi fără pensulele astea așa că am zis să fac și eu o încercare. Mi-aduc aminte că erau reduceri de Black Friday și mi-am luat modelul Expert Face. A fost dragoste la prima vedere și n-am regretat nicio clipă achiziția făcută iar acum chiar am ajuns să mă întreb cum am putut trăi fără pensula asta atâta amar de vreme 🙂 Între timp colecția mea de pensule s-a îmbogățit considerabil și acum sunt cum nu se poate mai mulțumită.
Am câteva fete pe care le urmăresc cu mare drag pe YouTube, nu doar pentru că sunt frumoase și carismatice, dar și pentru că am încredere în ceea ce promovează. Nu am simțit niciodată că ar fi false sau că ar face reclamă unor produse în care nu cred cu adevărat. În afară de asta în străinătate există legislație foarte clar definită în ceea ce privește inluencerii atunci când aceștia vorbesc în social media despre produse pentru care sunt plătiți și orice postare trebuie (și este) marcată ca fiind advertising. Deci poți să alegi de la bun început dacă te uiți sau nu.
Una din fetele de care vă spuneam este Fleur de Force, o englezoaică de vreo 30 de ani (sau poate nici atât) care are un canal cu peste un milion de abonați iar unul dintre aceștia sunt eu. Este mare specialistă în cosmetice (din asta trăiește), extrem de sinceră și în același timp foarte competentă și autentică. I-am văzut parcursul de-a lungul anilor și nu m-a dezamăgit niciodată în sensul că nu mi s-a întâmplat să cumpăr ceva recomandat de ea care să mă fi dezamăgit sau care să nu mi se fi potrivit. Pot să spun că ea ”m-a împins de la spate” să folosesc anumite creme de la Clinique sau fonduri de ten mai scumpicele pe care poate altfel nu m-aș fi îndurat să dau banii. Adevărul e că produsele de calitate pot fi uneori destul de piperate la preț însă dacă ai răbdare și știi exact ce vrei e bine să cumperi doar atunci când apar oferte de Black Friday. Eu cel puțin așa fac atunci când e vorba de o ”investiție” mai mare, aștept Black Friday și cumpăr depe Notino Black Friday mai ales că la ei evenimentul nu ține doar o zi ci durează două săptămâni. Mai exact, anul acesta din 12 până în 25 noiembrie, o perioadă în care ai timp suficient să te tot gândești ce pui și ce scoți din coș. Mai mult de pus pentru că la anumite branduri există coduri de discount de 25% iar la cosmeticele și parfumurile bestseller reducerile ajung chiar până la 70%.
YouTube-ul m-a făcut deci să cumpăr pensule și creme, m-a făcut să descopăr ce e aia apă micelară și iluminator, m-a făcut să mă îndrăgostesc de anumite branduri de care nu auzisem și chiar mi-a schimbat percepția asupra anumitor parfumuri. Dar nu se rezumă totul la capitolul cosmetice. Am trecut cu plăcere prin faza ideilor bazate pe mobila de la Ikea, pe decorațiuni hand made sau prin euforia gătitului (ce-i drept, asta s-a întâmplat mai rar). Ultima pasiune pe care mi-am descoperit-o pe YouTube este studiul interioarelor de rulote numai bune pentru a pleca în vacanțe. Habar n-aveam că rulotele pot avea atâtea dotări și facilități și că pot oferi atâta confort iar acum sunt pusă pe o muncă serioasă de cercetare în ceea ce privește oportunitatea unei închirieri pentru vara viitoare. Cred că ar fi super-interesant.
Voi ce ziceți? Nu doar despre rulote, dar v-a făcut YouTube-ul să cumpărați ceva?
Eu am o problemă cu youtuberii, și anume, mă plictisesc toți :)) Am încercat să urmăresc din varii domenii și, inevitabil, gândurile îmi zboară. Prefer de mii ori să citesc bloguri. Atenția mea auditivă e la pământ, dar stau foarte bine cu cea vizuală. Așa că, nu, youtuberii nu m-au făcut să cumpăr produse, în schimb, bloggerii da. Cred că de la inoza.ro sau diana solomon am luat recomandări de produse cosmetice organice și da la larisacostea.com pentru produse mai mainstream.
Eu am câțiva travel blogeri pe care îi ador pur si simplu. Unul dintre ei este Wolters World https://www.youtube.com/user/woltersworld
:))) si eu iubesc pensulele RT. Eu folosesc YouTube pt chestii gen ‘how to’. Gen ajustatul bretelelor la rucsac, din instructiuni nu m-am prins :))
In rest, stiu f bine ce vreau, nu ma influenteaza usor ceva, si nici reduceri nu prea mai vanez, de cand m-am prins ca lucrurile bune, exact ceea ce vreau eu, model, culoare, etc, nu prea ajunge redus, asa ca ma duc si imi cumpar cand imi trebuie ceva. Ii las sa ma spameze cu mailuri si asa, fiind client, imi fac oricum reducere pe loc
De pe YT am invatat cum se fierbe orezul 🙂 si cum se impacheteaza cadourile. Si cum se face nod la cravata 🙂 Tot felul de chestii interesante.
Apropo de cele spuse de dumneavoastra, de pe youtube am invatat, de la Marie Kondo si de la altii care au aplicat metodele ei, cum sa imi fac curat in casa, in dulapuri, cum sa imi impachetez hainele sa nu ocupe mult loc etc. Principiul ei este sa facem ordine pe categorii de obiecte, nu pe camere, cum suntem unii obisnuiti si sa pastram numai lucrurile care ne aduc bucurie.
O, da, uitasem de asta. Si eu ma uit din cand in cand.
bilete la concert se pune? adica ascult muzica, ascult live-uri din concerte, asa ca din cauza la youtube mersei la ocncert Metallica si voi merge la Hooverphonic.
Altfel, multe DIY: sa cos (ok, stiam, am invatat tehnici noi), tehnici noi sa tricotez, sa montez/desfac chestii, etc etc. Bine, eu sunt o kinetica, il fol asa cum mi se potriveste …
Si sa impachetez cadouri fancy am invatat de pe YT 🙂
Era sa zic ca nu folosesc youtube. Si ce a scris o femeie mi-a reamintit ca am invatat sa crosetez bine (ca eram la nivel lantisor) cu youtube. Pe mine m-a invatat fiul sa fierb orez, el a vazut pe youtube 🙂
Dar in general imi place sa citesc, nu sa ma uit la filmulete.