”Haul”-ul, ieri și azi

        Șeherezada râde cu toată fața descoperindu-și dinții albi ca migdalele proaspăt decojite. Aroma puternică a cafelei cu accente de miere, iasomie și mirodenii umple iatacul învăluit în lumina moale a soarelui de dimineață. Pe tăvile uriașe de argint, așezate pe măsuțele joase cu picioare sculptate, se îngrămădesc dulcețuri fine, șerbeturi rozalii, curmale, rodii și stafide așezate frumos în boluri de porțelan pictate cu aur. Pernele moi și confortabile, învelite în cea mai fină catifea sunt risipite peste tot așteptând oaspeții care urmează să sosească din clipă în clipă. O pisică neagră ca tăciunele, lungită pe spate, încearcă leneșă să prindă între lăbuțe ciucurii grei ai perdelelor de brocart care înăbușe zgomotele ce ar putea veni de afară iar oglinzile strălucesc reflectând arabescurile tapetului de mătase. Totul e pregătit pentru întâlnirea Șeherezadei cu prietenele sale, cadânele din seraiul sultanului din Bagdad.

        Le-a invitat să le arate ultimele daruri primite de la sultanul care o desfăta în fiecare zi pe credincioasa și preferata lui soție. Era cea mai iubită din harem și i se satisfăceau toate hatârurile astfel încât caravanele care se întorceau din lungile călătorii aduceau întotdeauna dovezi palpabile de iubire: mătăsuri subțiri, haine, giuvaieruri, mărgele de sticlă, odoare de aur și argint și multe alte minunății. Așa era obiceiul între frumoasele arăboaice cu ochi negri și pătrunzători: să se mândrească în fața celorlalte cadâne, la o cafea, cu lucrurile primite în dar prin mărinimia atotputernicului sultan și fiecăreia îi venea rândul, o dată la câteva luni. Era o distracție simplă, cu clipe petrecute între lucruri frumoase, sorbituri de cafea, șoapte catifelate, ochi măriți de admirație chiar dacă uneori mici luminițe de invidie nu reușeau să fie stăpânite cu totul.

cafea

        În timp ce gazda își etala vălurile fine de mătase purpurie, cerceii bătuți în rubine și diamante, brățările din aur masiv cu lucrătură fină de smaralde, periile și pieptenii cu mânere de peruzea, sticluțele de cristal umplute cu esențe rare și vasele aurite, slujnicele erau cu ochii în patru și, cu gesturi grațioase, aveau grijă ca niciuna dintre femei să nu aibă cana de cafea goală. Cuvântul ”repede” nu exista pe vremea aceea, ritualul cafelei era sfânt iar poveștile, planurile și bârfele care se depănau între patru pereți erau însoțite de caimacul în care se desenau flori, inimi, stele și soare. Ibricele de aramă cu cafea aburindă scoteau un clinchet vesel atunci când atingeau tăvile pe care erau așezate iar în aer plutea o aromă amețitoare.

        Două sute de ani mai târziu femeilor le place la fel de mult să își expună micile comori numai că de data asta lucrurile stau cu totul altfel. Nu mai depind de bunăvoința unui bărbat și nici de reușita unei expediții întoarsă de pe Drumul Mătăsii pentru a se bucura de haine. Acum există Zara și Topshop iar colierele statement de la H&M concureză cu succes bijuteriile de odinioară. Sutele de parfumuri din Sephora sau Douglas înnebunesc simțurile oricui, Ikea are vase pentru orice casă și bucătărie, ba chiar obiectele din tablă albă și perforată cu modele în formă de flori au devenit un must have. Plasticul a pătruns peste tot și accesoriile pentru păr s-au acumulat în colecții impresionante pe care bloggerițele de beauty le etalează pe YouTube. Poate că aceasta e cea mai mare schimbare. Fetele nu se mai adună în iatacul niciuneia dintre ele pentru a vedea ce mai are nou, ci se instalează în fața monitorului și își satisfac curiozitatea intrând în casele a căror ușă este deschisă la orice oră din zi sau noapte. Urmăresc cu aviditate ceea ce acum se numește ”haul” iar lucrurile, de cele mai multe ori, nu mai sunt primite în dar, ci cumpărate din proprii bani.  Ceva a rămas totuși la fel: plăcerea unei cafele degustată în timp ce ochii descoperă comorile expuse în văzul lumii poate la mii de kilometri, peste mări și țări. Cănile au crescut în dimensiune, au desene amuzante sau mesaje cu impact iar ibricele de aramă au rămas ascunse în dulăpioarele bunicilor și au fost înlocuite cu cafetierele Arzum Okka care aduc procedeul de preparare a cafelei  în secolul 21. Din fericire, aroma divină a cafelei preparată în acest mod a rămas aceeași.

        Unele lucruri nu au vârstă și nu se vor schimba niciodată iar plăcerea savurării unei cafele veritabile și aromate este unul dintre acestea. Dacă sunteți în căutarea unei cafetiere profesionale, aruncați un ochi pe magazinul MarketOnline.ro Este imposibil să nu găsiți ce căutați.

logo_marketonline_mic1

        Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2015.

        sursa foto: readtapestry.com

Share This:

5 păreri despre “”Haul”-ul, ieri și azi

  1. Cat de frumos scrieti! Mereu tin cont de sfaturile si recomandarile dv! Dupa o zi plina la birou, e un balsam pt sufletul si mintea mea sa citesc seara lucruri atat de placute si interesante 🙂

  2. Mare dreptate ai :))). Femeile au fost femei intotdeuna si le-a placut sa se laude cu ce isi cumparau sau aveau. Pe de cealalta parte, e curios cum totdeuna exista public pentru astfel de expuneri, indiferent ce ai cumpara – ma refer de exemplu la filmulelete de pe utube unde cineva prezinta cumparaturile de mancare :).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *