elefant.ro

Experiența mea cu elefant.ro

        Toată lumea face cumpărături online și toată lumea e mulțumită atâta timp cât produsele cumpărate sunt conform așteptărilor. Dacă primești ceea ce ai văzut și ți-a plăcut pe site, rămâi cu impresia că magazinele virtuale nu se diferențiază între ele decât prin prețurile practicate. Dar nu e deloc așa și îmi vine acum în minte o vorbă pe care obișnuia să o spună un fost șef de-al meu ”totul e bine cât e bine”. Deși sună sec, expresia are în spate o întreagă filosofie și reprezintă esența traseului liniar al lipsei de incidente. Adică atâta timp cât nu apare niciun element perturbator, totul decurge lin, fără a se întâmpla nimic notabil. Clientul plătește, vânzătorul trimite marfa  și ambii sunt mulțumiți.

        Problemele apar atunci când primești un produs care în realitate nu seamănă cu ceea ce ai văzut în poză, este defect, are altă culoare, mărimea nu se potrivește, nu are calitatea așteptată, te-ai răzgândit sau alte o mie și o sută de motive care te fac să îți dorești să regreți cumpărătura și să ceri banii înapoi. Abia în astfel de momente poți vedea cu adevărat gradul de seriozitate al magazinului și poți să îți formezi o părere relevantă despre ceea ce înseamnă experiența cumpărăturilor. Politica de retur mi se pare cel puțin la fel de importantă ca și prețul și azi o să vă spun povestea mea cu elefant.ro, unul din cele mai mari magazine online din România.

        Deși îmi fac aproape toate cumpărăturile de pe internet, aș putea să număr pe degetele de la o mână de câte ori am cumpărat de pe elefant. De fapt, dacă mă uit în cont, pot să spun cu exactitate: de 4 ori, asta fără să pun la socoteală geanta pe care mi-am luat-o în primăvară pentru că aunci, fiind în București, m-am ”lipit” de comanda Cristinei și am ridicat comanda de la un pick-up point ca să nu mai plătim taxe de transport. În rest n-am cumpărat decât cărți în format electronic iar acestea au un statut diferit, adică nu ai de-a face nimic cu transportul pentru că după ce faci plata, primești pe email un link de unde poți să îți download-ezi cartea (dacă bine țin minte, poți să o descarci pe 6 dispozitive).

        Poșeta cumpărată de pe elefant mi-a plăcut foarte mult iar cărțile la fel, dar despre cărți nu prea ai ce să spui, adică și dacă nu îți plac, asta nu poate fi vina magazinului și odată descărcate pe calculator și citite, nu mai poți spune că vrei să le dai înapoi, ar fi chiar culmea :)

        Acum însă voiam să-mi cumpăr, din banii primiți de ziua mea, un ceas. Un ceas sport, negru, cu cadran mare și cu cifrele contrastante, neapărat cu curea metalică neagră. Dețin deja multe ceasuri și aveam foarte bine întipărit în minte ce vreau, inspirată fiind de o youtuberiță pe care o urmăresc cu plăcere pentru că e foarte frumoasă, râde tot timpul și are o voce care mă binedispune: Lydia Elise Millen. Fata asta are un ceas superb și așa ceva voiam și eu. Bine, ceasul ei este Dior și costă vreo 2000 de dolari dar  există ceasuri la fel de frumoase la prețuri pentru toți pământenii fără să fie nevoie să plătești brandul.

        Aveam un buget de 450 de lei iar în mall tot ce am găsit depășea bine această sumă așa că am trecut la online. Oferta de ceasuri pe elefant este foarte mare și, în plus, au mereu tot felul de promoții și campanii de reduceri. Am găsit multe modele care îmi plăceau la prețuri mai mici decât în magazine cu cel puțin 30%. Multe dintre ele foarte faine dar când l-am văzut pe ăsta m-am blocat pe el, zici că m-a trăznit ceva în cap așa de încântată am fost.ceas ioana spune        Și l-am cumpărat. Nu era nici negru, nici mare (cadranul e de 30 de mm și voiam unul de 38), nici sport, nici cureaua nu era neagră, nici nimic din ce îmi imaginasem inițial dar nu conta pentru că era foarte frumos. A fost dragoste la prima vedere :) Era într-o duminică, afară era caniculă și probabil din cauza zăpușelii am luat-o razna. A fost ceea ce se cheamă o cumpărătură sub impulsul momentului.

        Am primit imediat mailul de confirmare, a doua zi l-am primit pe cel prin care mi se comunica expedierea comenzii iar miercurea am primit coletul împachetat în deja celebra cutie verde. Totul a mers ca pe roate și am fost pe deplin mulțumită cu o singură mică excepție, faptul că a trebuit să plătesc taxă de transport de 13 lei. Aproape toate site-urile oferă transport gratuit la comenzi de peste 200-300 de lei și mă așteptam ca și pe elefant să fie la fel dar, nu. Asta e, până la urmă s-a dovedit că și această mică scăpare s-a remediat.

        Am desfăcut pachetul frumos ambalat, am găsit ceasul în cutia metalică, așa cum vin toate ceasurile marca Fossil, și privindu-l cum strălucea frumos în lumina soarelui am început să mă întreb de ce naiba l-am cumpărat. Am regretat din momentul în care l-am văzut deși ceasul în sine era absolut superb și arăta ca o bijuterie, extrem de bine lucrat, finuț și foarte ladylike. Singura problemă era că eu îmi doream cu totul altceva, exact opusul acestui ceas. Nu, de fapt erau două probleme, aveam deja un alt ceas foarte asemănător cu acesta așa că m-am hotărât să-l trimit înapoi.

        Am avut oareșce emoții pentru că în ultima vreme o mulțime de prieteni de-ai mei avuseseră tot felul de experiențe nefericite cu returul produselor cumpărate online, e drept că de pe alte site-uri, dar când citești nu una, ci o grămadă de postări negative, ai tendința să generalizezi. Nu a fost cazul meu.

        Returul a decurs la fel de lin și de rapid ca și procedura de cumpărare. Ba chiar mai bine pentru că mica mea obiecție legată de taxa de transport s-a anulat. Dacă vă vine să credeți, am primit înapoi cei 13 lei de care eram nemulțumită :) Singurul lucru asupra căruia elefant ar mai trebui să lucreze ar fi ca atunci când un client a plătit cu cardul, în momentul în care solicită returnarea banilor să nu i se mai ceară numărul de cont ci în mod automat banii să se întoarcă în același cont din care au venit. Practic asta înseamnă o stornare. Mie mi s-a cerut un număr de cont, l-am știut și l-am scris imediat, dar sunt sigură că există o mulțime de posesori de carduri care habar n-au ce iban au la card și atunci trebuie să întrebe la bancă iar asta nu e o presupunere de-a mea ci e experiența anilor pe care i-am lucrat în bancă.

        Deci să vă spun cum s-a derulat totul: Am intrat pe contul meu de pe elefant.ro, am bifat faptul că solicit retur și imediat am primit un mail că voi fi contactată de un curier în maxim 48 de ore pentru a trimite pachetul. Asta era duminica. A doua zi a venit curierul, i-am dat aceeași cutie pe care o primisem și pe care am lipit-o la loc cu scotch iar marți am primit un alt email în care mi se spunea că ”returul a fost procesat cu succes”. Singurul lucru care mi s-a părut ciudat a fost următoarea frază Vei primi in următoarele 14 zile lucrătoare suma de 413,80 RON, echivalenta valorii produselor acceptate la retur și returnate în contul notat de tine în formular. 14 zile lucrătoare mi s-a părut exagerat de mult, asta ar fi însemnat 3 săptămâni  dar nu a fost cazul pentru că vinerea deja aveam banii în cont. Returul, cu tot ce implică el, a durat 5 zile și după toată această experiență, nu pot să dau decât un big like pentru elefant.ro. Am fost atât de mulțumită de tot fluxul (și de cumpărare, și de retur) încât cu siguranță de acum înainte, de câte ori o să vreau să cumpăr ceva, primul loc în care o să caut o să fie acest site.

        Dacă vreți să vedeți ceasul de care v-am povestit (despre care nu mi-am schimbat părerea, este absolut minunat) vă invit să urmăriți filmarea mea:

Share This:

17 păreri despre “Experiența mea cu elefant.ro

  1. Cele 14 zile sunt prevazute de lege cred. Bravo lor pentru ca au trimis banii mai devreme!
    Multumesc pentru articol, de curand m-a intrebat cineva cum returneaza o geanta si, cum eu carti am luat mereu, nu am stiut ce sa spun.

    1. Eu am fost foarte mulțumită iar articolul a fost experiența mea reală, nu un advertorial așa cum mi-a scris cineva pe Facebook :)

  2. Eu tocmai am avut o experienta foarte urata cu elefant si caut site-uri sa o impartasesc tuturor. Am comandat niste carti, care nu au sosit de 2 saptamani si am comandat o jucarie pentru copilul meu, care trebuia sa ajunga de cateva zile si desi am dat o duzina de telefoane, chat, mail-uri, nimeni nu mi-a spus macar ce s-a intamplat cu jucaria. Lipsa totala de respect si bun simt. Asta am gasit eu la ELEFANT.

  3. Parfumurile de pe elefant sunt FAKE-uri
    Nu va lasati pacaliti de reduceri, pe mine nu ma incalzeste cu nimic ca am cumparat invictus la 219RON si ca persista 30 de minute… (asta ca ma dau cu foarte multe pufuri)

    Nu ii recomand nimanui elefantul ! eu in viata mea nu o sa mai cumpar nimic de acolo.

    1. Aceeasi experienta am avut-o si eu . Parfumurile NU sunt originale , mai mult decat atat setul nu a venit sigilat iar parfumul din interiorul setului avea atomizorul slabit de unde am dedus ca se umbla la produse . NU ACEST MAGAZIN !!!

  4. Buna, o experienta urat am avut si eu cu elefant.ro …..am facut un retur la ei din 16 noiembrie 2016 si nici pana in 13 februarie 2017 nu am primit banii inapoi in cont . Tot mint….ba ca asta e contul dumneavoastra si sa specificat in comanda de retur sau imi trimit conturi inavalide pe care eu le verific la banca si imi spun ca nu este un cont activ……si in primul rand parfumul ce l am comandat de la ei si pe care l am si returnat inapoi nu persista deloc…..nici măcar 10 minute

    1. Buna ! Poti sa imi spui daca ai rezolvat treaba cu parfumul ? Am comandat si eu un parfum pe care am dat 250 de lei si nu persista deloc … Acum l-am returnat , a venit curierul ieri sa imi ia produsul , dar nu am primit inca email de confirmare si nu stiu la ce sa ma astept. Ti-ai primit banii inapoi ?
      Mersi :)

  5. Bună. ..as vrea sa îmi spun și eu părerea mea (plus experiența avuta) despre elefant.
    Am vrut sa îmi cumpăr niște fonduri de ten. Erau mari reduceri pe elefant.ro, așa ca am ales acest site. Am comandat doua fonduri se ten cu plata la ridicare dintr.un punct de.al lor. Comanda a venit la timp.. dar după ce am platit comanda, am desfăcut coletul chiar în fata angajaților. Soc soc soc! Un fond de ten era sigilat complet..în timp ce celălalt era desfăcut și capacul sau era căzut. Sigiliul îi era rup..plus eticheta lipita pe capac care și ea era deteriorată. Mi s.a părut aiurea..cu toate astea am fost de acord sa pastrez comanda. Când am ajuns acasă și am încercat fondurile, am constatat ca cel al cărui sigiliu era rupt era extrem de lichid. Cred ca puseseră ceva apa sau ulei în el ca sa îl „înmulțească „. Urât.
    Celălalt fond de ten este ok. Nu cred ca voi mai comanda vreodată de pe acest site.

  6. Buna ziua,am cumparat on line Elefant”si pot dovedi cu acte o apa de toaleta Giorgio Armani Code negru,cu cod pe „fundul”sticlei,verificat pe net,la un pret undeva 250 ron,avand in vedere ca la Mall unde am testat era undeva 320 /forma si cantitate,insa ,acest produs este dub asteptarile mele,adica am folosit cu insistenta sa observ cum miroase fara rezultat,asta e ,daca am ajuns la concluzia ca il pot sa oricui sa il incerce fara a cere bani va dati seama cum vad lucrurile ?
    Pe aceasta cale recomand un ban in plus si CLAR doar din magazin.
    Acesta este motivul pentrucare am scros aceste randuri pentru a nu incuraja sa sdcumpere de pe net,la urma urmei alegerea ne apartine.
    Va multumesc.

  7. Din pacate, pe elefant nu sunt originale. Nu verificati doar codul, comparati sticluta din magazin cu cea luata online. Diferenta se observa intotdeauna la culoarea parfumului, miros, sticla, ambalaj. Sa nu mai zic ca parfumurile originale au stantat cod pe ele, pe sticla si cutie, pe cand falsurile nu au. Am patit-o cu elefant. Parfumul meu avea lipit un cod, codul fiind original. Dar ma duc cu el in magazin, o rog pe domnisoara sa imi permita sa le compar, si surpriza, cel de pe elefant e contrafacut. Nu avea stantat cod, culoarea era complet diferita, mai slaba, sticla avea imperfectiuni, si mirosul era diferit, dar se si ducea dupa 20 minute, pe cand originalul il simt si dupa cateva ore. Comparati si sticla cu continutul, nu verificati doar codul. Nu e greu de reprodus.

  8. Experienta urat cu elefant. Nu ii recomand. Am cerut un premergator de la ei. Am asteptat sa imi vina, cum am vazut ca nu ajunge comanda am vorbit cu ei. Imi spun ca nu mai au produsul pe stoc. Nu am inteles de ce a zis ca imi trimit comanda in data de 26 daca nu aveau produsul. Imi spune sa imi aleg alt produs si o sa il trimita gratis acasa. Am ales altul astept iar a zis ca ajunge intre zilele 2-6 iar a trecut timpul si nu a ajuns nimic. Am vb cu ei si imi spun ca au fost ceva probleme si nu mai pot sa imi trimita nici acest produs si atat. Cum poti sa iti bati joc de oameni si de timpul lor. Sunt niste nesimtiti nu ii recomand. Nici macar nu au bunul simt sa te anunte ca nu iti trimit produsul

  9. Confirm faptul ca parfumurile vandute de elefant sunt fake-uri. In ultimele 2 luni am achizitionat 2 parfumuri, ambele au avut ambalajul dezlipit. M-a dus cu gandul ca poate sunt furate sau poate sunt solduri care zac de ani de zile in alte parfumerii, iar elefant le cumpara la pret de nimic , le reambaleaza ptr ca ambalajele sunt dubios de noi, si le vinde ca si parfumuri originale.
    Suspiciunile cu ambalajul au fost confirmate de faptul ca cele 2 parfumuri Anais Anais si Laura Biagiotti nu au nicio persistenta!!!! Ori scuze copii, Laura Biagiotti Venetia este un parfum puternic, nu are voie ca in nici 2 ore sa-i dispara complet mirosul!
    Ciao!

  10. am avut o experienta urata cu elefant.ro, intrucat am comandat setul eros versace compus din edp 100ml, crema corp 100ml si geanta cosmetice la pretul de 192.99ron
    Ce c redeti ca am primit si eu si colega mea care a avut si ea aceisi comanda
    Am primit set eros versace compus din edp 30ml si crema corp 50ml la acelasi pret de 192.99ron
    Am facut reclamatie, insa degeaba pentru ca intre timp si-au dat seama de gafa pe care au facut-o si au schimbat datele pe site.
    Im pare nespus de rau ca nu am facut print screen la comanda, pentru ca acum aveam dovada si predam cazul celor de la opc.
    Asta este pe viitor stiu cao sa fac print screen la comenzi si am sa fac doar plata la predare cu verificarea coletului.
    Oricum cu elefant am terminat-o, am inchis contul si nici nu mai vreau sa aud de ei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *